onsdag 9. august 2017

Vannmangel...?





...nei..det har vi ikke idag....
Her bøtter det ned...lyn og toden så det er vanskelig
å sove om natten...
Fulle vanntanker ved veksthuset...
og min arbeidslyst i hagen blir satt på vent....




Det har vært en litt av og på sommer dette året...
både værmessig og blogg...
Vi har da sett solen...men mye gråvær og vind her på kysten...

Nå er vi alt kommet til August...
ufattelig hvor fort disse ukene går....det sier jeg sikkert hvert år..




Hagen har preg av sensommer nå...
stråene har skiftet til korn-fargen..frodige og lette tuer...
lekkert hele høsten utover og gjennom vinteren...

Hortensia hekken ses i bakgrunnen...sterk blå og litt lilla...
syrinhortensia er snart helt i blomst....
jeg har "Limelight"...den er så lekker....



























Bildene er fra igår...da kikket solen frem...
Jeg holder på å beskjære epletrær nå...JAS-beskjæring(juli/aug/sep)
Gir mindre villskudd og mer lys til frukten...

Ønsker deg som kikker innom en fiiin kveld:)





12 kommentarer:

Marit sa...

Ja, det er kommet mye regn i det siste. Men før det hadde vi 6 uker uten regn, og da var det fint vær her. Så jeg er godt fornøyd med sommeren likevel :)
Det kan fortsatt bli mange fine dager. Nyt de og kos deg i hagen!

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Vi har også fått bra med regn i det siste, men etter en svært tørr sommer er det godt.
Sommeren har gått utrolig fort, så nå er det bare å nyte lyset og fargene i august. Her er syrinhortensiaen utrolig flott nå.
I morgen blir det sol igjen:-)
Ha en fin kveld/Eirin

fruens flora sa...



Heri Inger Marie. Jeg har klaget veldig på været. Nå er det bevist. 5 sommerdager har vi hatt de siste 45 dager. Tiden går så fort. Snart høst selv om jeg har sagt at den er kommet til sørlandet. Fin kveld til deg.
Hilsen Hanne-Lise.

Sabelhagens Olivlund sa...

Det har regnat en hel del här också, men i går hade vi en toppendag med 23° och sol. Synd att man jobbar:). Ledigheten är alltid för kort, jag kan inte förstå att denna sommarsemester redan är över.
Kram Maria

Aud sa...

Det har vært en del lyn og torden her også.

JAS, det er et godt tips :-)

Bente sa...

Hei, hei. Hagen din er fantastisk året rundt, vil jeg tro. Jeg prøver så godt jeg kan, men skulle nok ønske meg litt grønnere fingre hehe. Her har det også vært ganske så variabelt denne sommeren, men de siste ukene har vært flotte.
Ha ei fin uke videre
Klem

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Åh ja, der minnet du meg på at jeg har et epletre med mange vannskudd som burde tas, ellers er det dårlig med epler her i år, bortsett fra ett lite tre. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello dear Inger Marie
The summer is sunny and hot this year.
Your plants and grass are beautifully presented.
In your garden is always very picturesque.
Nice, sunny weekend :)

OliveBlush sa...

Så fin hageblogg du har! Morfar var gartner og drev gartneri sammen med mormor, så jeg har fått hageinteressen fra dem og moren min. Nylig var jeg hos Blomster-Svein på Grette gartneri i Lier. Jeg er så glad i juleroser og han har spesialisert seg på det og Alunrot. Det ble med hjem et par Helleborus Niger, en Pink Frost og noen han ikke visste navnet på. Jeg kjøpte også et par Alunrot/Heuchera: Berry Smoothie og Midnight Rose. Det var masse fargevarianter å velge mellom, så jeg får nok ta en tur dit til våren igjen.

HageSus i Turids hage sa...

Hei Inger Marie.
Strå er fint å ha i hagen, de står oppreist i vind og all slags vær.
Det har nok vært litt ulikt vær i Vestfold også for hos oss har det vært tørt inntil de siste dagene - og det er ingen fare for at vi eller plantene drukner.
Veldig mye sol, men også veldig ofte vind.
Ønsker deg noen gode solfylte ettermiddager!
Hilsen Turid

Ranten sa...

Ingen vannmangel i Bergen heller ;-)) Vi deler gjerne men vannet må hentes! Fin helg til deg!

Anonym sa...

Tørken er definitivt over, men hvor bliver varmen?
Både strå og syrinhortensia er vakre favoritter :)

God helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...